• Новата актуализация на алгоритъма на Google-Фред,
    е насочена към black hat SEO практиките.

Как да се справим с алгоритъма Фред на Google

Ако забелязахте спад в позициите си след март 2017 г., бъдете сигурни, че не сте единствени. Крайния резултат е, че повечето засегнати уебсайтове обикновено са такива които разчитат на големи реклами които се използват за да им осигурят приходи, като съответно страницата не е фокусирана върху решаването на проблемът на потребителя чрез висококачествено съдържание. Много сайтове са отбелязали 90% спад на трафика. Най-засегнатите имаха някои или всички тези проблеми:
В отговор на последствията от Fred или на бъдещи актуализации възстановяването на позицията ви е възможно, ако имате предвид следното:

Визуално привлекателен уеб дизайн

Вашият уеб сайт трябва да бъде привлекателен и лесен за навигация за целевата аудитория, не само за търсачките. Чудите се как да го направите? Ето няколко съвета:

  • Проследяване на кликванията, или така наречения click tracking. Те могат да предоставят данни за това, как посетителите ви се ангажират с вашия дизайн и какво намират или не намират за привлекателно.
  • Определянето на вашата персонална целева аудитория и идентифицирането на визуалните предпочитания на други често срещани сайтове може да предостави количествено измерими данни за предпочитанията.

Търсачките искат да предоставяте висококачествено съдържание на вашата аудитория и ще издигнат вашия сайт в класирането, ако посетителите са доволни.

Висококачествено съдържание

Препълването на текста с ключови думи или просто направата на такъв, който да е голям по обем но с ниско качество няма да ви помогне особено, даже напротив. Независимо от броя на думите, съдържанието трябва да осигурява стойност.

  • Създайте оригинално и уникално съдържание. Пишете по различни теми които са във вашата сфера, не се подлъгвайте по това, че ако имате доста текстове които се въртят около един и същ проблем ще си помогнете особено. Google не гледа с добро око на съдържание от едно и също естество.
  • Създавайте съдържание, което се ръководи от целта на търсещия, дава ясни и кратки отговори и е уникално за целевата аудитория.
  • Използвайте инструменти за одит, които да анализират от къде идва трафика към уебсайта Ви. Проверявайте показателите, като например баунс рейта и времето прекарано на дадена страницата.
  • Страниците с малко или никакво съдържание които не предлагат стойност трябва да се отстранят. Премахването им може да помогне за възстановяване на трафика след последните актуализации.
  • Създавайте нетърговско съдържание. Тоест включете страници, които са във вашата индустрия. Съдържание което ангажира потребителите и взаимодейства с читателя е с предимство дори без да ви носи по някакъв начин печалба. Споделянето на инфографики и качването на ново и свежо съдържание могат да ви изградят мрежа от последователи и в замяна могат да увеличат вашият авторитет.
  • Видеото е най-добрата форма в която да представите услугите си. С все по-голямото му популяризиране е от съществено значение да предоставяте видеоклипове на потребителите, които да представят вашия бизнес. Създаването на YouTube канал може да действа като алтернативен генератор на трафик. Не забравяйте, че все пак е втората най-голяма търсачка в света след Google.

Използвайте социалните мрежи във ваша полза. Социалните споделяния са най-бързият начин да получите внимание.