• При създаването на уебсайт е важно да се съсредоточите върху
    нуждите на потребителя

10-те най-често срещани грешки в Уеб дизайна

С увеличаващото се търсене през мобилни телефони и появата на нови дизайнерски решения при много от собствениците на бизнес се стигна до погрешни решения, които не позволяват на потребителите да се свързжат с бранда по най-добрия начин. От непривлекателни страници до некачествно съдържание, лоша навигация и безброй грешки, съществуват редица неща които могат да се подобрят в един сайт.По-долу ще откриете първите десет най-често срещани грешки и как да предпазите сайта си от тях:
Тъй като повечето от търсенията днес се извършват през смартфони и таблети, от първостепенно значение за бизнеса ви е ако сайта ви може да бъде адаптиран за тези устройства. Но последните оценки показват, че по-малко от 70% от всички уебсайтове са създадени с респонсив уеб дизайн. Тъй като Google въведе актуализация, която наказва сайтовете, които не отговарят на изискванията за мобилните търсения, това е сериозен проблем за тези които генерират потенциалните си клиенти онлайн.

2. Не разчитайте на безплатните Web Builder прилoжения

Много компании предлагат приложения тип “плъзни и пусни” с които твърдят, че по този начин позволяват на потребителите да направят нов уебсайт за минути. Проблемът с този тип услуги е, че всеки допълнителен аспект в дизайна добавя десетки линии код и прави зареждането на сайта по-бавно. С течение на времето това може да доведе до сериозни проблеми с производителността и безброй грешки. Ако имате бюджетните ограничения, тогава помислете за закупуване на тема, която вече има външният вид и стил на уебсайта който искате да имате. Има хиляди талантливи разработчици които могат лесно и ефективно да я персонализират.

3. Крайности в използването на елементи за дизайна на вашият сайт.

Някои фирми отиват прекалено далече в дизайна на сайта си или пък напълно го пренебрегват. Твърде много персонализации могат да доведат до същите проблеми, споменати в предишната точка, като това може да отвлече вниманието на читателя от действителното съдържание. Уеб сайтовете с много малко дизайнерски характеристики също могат да отблъснат посетителите, затова намирането на баланс е от съществено значение. Същата концепция важи и за снимки, видеоклипове, банери и други видове графики. За повечето уебсайтове цялата страница трябва да бъде проектирана така, че да насочва вниманието на потребителя към предприемането на определени действия (включване, изискване на информация, извършване на покупка и т.н.).

4. Неправилно използване на header, footer и sidebar

Хората често приемат, че областите header, footer и sidebar са предназначени предимно за реклами. Въпреки това, сигнал за опасност е когато дадена уеб страница показва голям брой реклами и банери, особено когато има малко съдържание което да има в нея. Тези области могат да бъдат много по-добре използвани за допълнителна навигация вътре в сайта. Това не означава, че е грешно да поставите банер в горната част на страницата, за да рекламирате някаква специална промоция. Това просто означава, че трябва да се помни важността на дизайна и да се запазва баланса в един сайт.

5. Привличане на потребители

Докато някои сайтове имат прекалено много реклами в тях, други пък могат да пръскат огромни суми за тях с които да привличат клиенти към сайта си, и въпреки това да не успеят да реализират продажба. Коефициентите не са в полза на факта, че изпуснатия клиент ще се върне сам, което означава, че трябва да се инвестират още повече пари за направа на кампании или други стратегии с които да се спечели обратно. Някои корпорации губят милиони годишно в капана на този порочен кръг, без изобщо да имат напредък. Този проблем може до голяма степен да бъде премахнат, като се създаде някаква оферта още в началната страница, която ще привлече вниманието на посетителите ви. Тя може да бъде нещо просто като отстъпка за нов клиент или пък безплатна доставка при онлайн магазини, докато други може да искат да предложат привлекателна награда за някакъв конкурс.

6. Слабо и некачествено съдържание

Крайният критерий за класиране в търсачките винаги е бил качеството на съдържанието вътре. Но собствениците на домейни често харчат големи суми, за да изградят елегантен и красив сайт, и оставят на последно място това което ще има вътре. Това обаче е много по-важно от резултатите в търсенето, защото е и номер едно средство за ангажиране на посетителите и увеличаване на процентите на реализация за продажба. За да определите дали съдържанието ви е достатъчно високо качество, следете баунс рейта и честотате на кликване на посетителите. Това ясно ще покаже дали хората разглеждат една или няколко страници и предприемат действия, или напускат бързо. В заключение: когато проектирате уебсайт, отдайте същото внимание на вашето съдържание, каквото отдавате и на дизайна.

7. Трудно намиране на важната информация

Друга често срещана грешка в уеб дизайна е трудното намирането на основната информация. Началната страница трябва да има връзки към информация като: работно време, политика за връщане, упътвания, често задавани въпроси и подробности за доставката. Други често срещани съдържания като блогове и продуктови описания също трябва да имат свои собствени подменюта в страничната лента, след като посетителят стигне до конкретния раздел. Лентата за търсене също е много удобен инструмент за поставяне в header-а на сайта Ви. При създаването на навигационното оформление на уебсайт е важно да се съсредоточите върху най-честите въпроси/нужди на потребителя и да направите тези страници най-лесни за намиране. На огромни уебсайтове има смисъл да се създават страници от категории за бърза навигация, които дават на потребителя кратко описание с връзка, за да потърси допълнителна информация.

8. Защита на уебсайта ви

Докато цифровата ера ни донесе невероятен нов технологичен напредък, тя също така откри и рискове за киберсигурността. Ето защо поддържането на актуализирани теми е от съществено значение в днешно време; това гарантира, че всяка възможна точка за влизане е защитена във вашия домейн. Добрата новина е, че WordPress и други такива популярни CMS с-ми могат да се актуализират автоматично, стига да са правилно конфигурирани за това. Друг съвет за солидна защита на уебсайт е да инсталирате защита в реално време, като Wordfence или iThemes Security, както и CAPTCHA опция за осуетяване на автоматизираните атаки. Също така, настоявайте потребителите с административен достъп да използват защитени пароли и да ги променят периодично.

9. Слабо оптимизирани или счупени страници

Няма нищо по-лошо от това да кликнете върху дадена връзка и да видите “Страница не е намерена”, особено когато става дума за продукт или главна страница. В други случаи страницата може да съществува, но да не се показва правилно поради неработещ плъгин. Някои уебсайтове също губят потенциални реализации, като пренебрегват описанията на продуктите си и не предоставят достатъчно информация. Всяка от тези грешки може да има огромно въздействие върху бизнеса. Единственият начин да избегнете тези проблеми, е някой постоянно да поддържа уебсайта ви – независимо дали това ще е специалист или ще имате човек който ще осъществява директна обратна връзка с клиентите ви. Съществуват инструменти, които могат да помогнат за решаването на някои от тези проблеми, но все пак е нужна човешка намеса за елиминирането им.

10. Обръщайте внимание на данните

И накрая, критична грешка при дизайна на уебсайта е неправилното му настройване към Google Webmaster Tools или подобна програма, или неизползването на получените анализи. Единственият начин за точно измерване на успеха е като старателно анализирате данните и видите как посетителите навигират в уебсайта ви. По този начин можете бързо да използвате инструменти, които идентифицират слабо ефективни страници, да анализирате важни потоци от реализации и да тествате банери и промоции, за да подобрите по-слабите страни и да намерите най-добрия вариант. Най-популярните уеб сайтове в съвременния свят непрекъснато експериментират. Това е единственият начин постоянно да се подобрява и увеличава лоялността на клиентите към вас.